Spoedonderhoud Meltdown en Spectre

Spoedonderhoud in verband met Meltdown en Spectre

Van donderdag 4 januari 18:00 tot en met zondag 7 januari 24:00 zal er spoedonderhoud gaan plaatsvinden. Aanleiding voor dit spoedonderhoud is de wereldwijde kwetsbaarheid in processoren die de namen Meltdown en Spectre hebben gekregen. Binnen Parentix is een team geformeerd om de impact op ons platform te bepalen. Naar aanleiding van deze analyse is gekozen om per direct preventief onderhoud te gaan uitvoeren om de kwetsbaarheden aan te pakken. Dit onderhoud zal dag en nacht plaatsvinden, om de kwetsbaarheden zo spoedig mogelijk te verhelpen. Tijdens het onderhoud zullen we de vannacht beschikbaar gestelde patch door Microsoft installeren en tevens mogelijke noodzakelijke firmware upgrades doen van de onderliggende hardware en netwerkcomponenten.

Wij volgen de ontwikkelingen nauwlettend en gaan over tot directe actie indien dit nodig is. Wij vragen uw begrip voor enig ongemak gedurende het onderhoud.

Wat kunt u zelf doen?
Om uzelf zo goed mogelijk te beschermen raden wij u aan om uw computer bij te werken met de laatste (Windows) updates. Daarnaast adviseren wij u om goed op te letten bij verdachte mails en websites.

Beschikbaarheid
Tijdens dit spoedonderhoud zullen we met een groot team alle onderdelen van het platform – al dan niet geautomatiseerd – van de noodzakelijke software update voorzien. Hiertoe zullen in een groot aantal fases bepaalde services even uitgeschakeld worden. We zullen het ongemak tot een minimum proberen te beperken, het is echter mogelijk dat u korte periodes geen gebruik kunt maken van uw dienst. Hiervoor vragen wij uw begrip.

Vragen?
Na de update verwachten wij geen performance problemen. Bij vragen kunt u contact opnemen met de Parentix servicedesk. Ook zullen wij u via deze pagina op de hoogte houden.

De servicedesk is normaliter bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08:00 uur tot 18:00 uur. We zijn dit weekend met een aanvullend team aan het werk. Telefoon: +31 (0)88 00 87 087 of e-mail: support@parentix.nl.

Kijk voor meer informatie over de lekken op:

https://nos.nl/artikel/2210445-chips-in-computers-en-smartphones-vatbaar-voor-ernstige-lekken.html
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/01/04/intel-chips-geplaagd-door-ernstig-lek-a1587003 
https://nl.hardware.info/nieuws/54729/bug-in-intel-processors-lekt-data-uit-kernel-oplossing-verlaagt-prestaties-aanzienlijk

By | 2018-01-04T19:46:07+00:00 4 januari, 2018 |

About the Author:

Parentix is Cloud Solutions Provider van zakelijke software in de Cloud op laptop, tablet en mobiel. Een ervaren team van Cloud specialisten bouwt en beheert al meer dan 15 jaar lang Cloud omgevingen voor duizenden gebruikers in vele landen. Onze klanten werken waar en wanneer zij willen via het beschermde netwerk van Parentix, met de benodigde zakelijke software, bestanden en real-time data. Wij zijn gevestigd in Amsterdam-Duivendrecht, met ons datacenter om de hoek. Wilt u kennis met ons maken? U bent altijd welkom bij ons op kantoor om tijdens een kop koffie uw vragen te stellen aan een van onze Cloud specialisten!
X